Dag 5 Silvretta Hochalpenstraße

30 juli 2020 - Imst, Oostenrijk

Dag 5

Vroeg opgestaan om de hele tent in te pakken, jammer genoeg was deze nog kletsnat. Ook het weer leek niet al te best. Toch op weg naar onze volgende bestemming via de Silvretta Hochalpenstraße. Hier was het al snel een strak blauwe hemel. We hebben een zeer mooie route door de bergen gereden. Boven bij het stuwmeer geparkeerd en een wandeling begonnen van 5 tot 6 uur. Hier liepen we eerst de helft van het meer rond en daarna klommen we omhoog naar een berghut. Dit was ongeveer twee uur stijgen. Veel koeien gezien onderweg en op een gegeven moment stonden deze midden op de weg. We wisten niet wat we moesten doen elke keer als we een stap naar hun deden, deden zij ook een stap naar ons. Op gegeven moment toch maar door de groep heen gegaan en 1 volgde ons en gaf ons allebei een lekkere lebber. Daarna zagen we de hut in zicht komen. Vanuit de hut hadden we prachtig uitzicht over verschillende gletsjers. In de hut wat gedronken en iets gegeten als lunch. Daarna een klim verder omhoog naar een kruis op een berg. Dit was een pittig stuk. Onderweg nog wel een dwerg marmot gespot. Op de top lag ook een boek waar we wat in konden schrijven. Verder was het uitzicht prachtig. De top lag op 2701 m., het dal waar we begonnen op 2023 m.

Vanaf hier was het dalen wat ook erg pittig was. Verschillende bergmeren kwamen we langs en stukken sneeuw waar we door heen moesten banjeren. Na twee uur omlaag wandelen ging het wel in onze benen zitten vooral toen we de parkeerplaats in de verte zagen liggen hadden we er mooi genoeg van, want het was weer bloed heet. Op de parking aangekomen was het nog een uur rijden naar de volgende camping toe. Deze lag in het dorpje Imst. Goed dat we geboekt hadden, want het stond helemaal vol.

In de avond wat gehaald bij de spar naast de camping.