Dag 3 - Bergwandeling Lünersee

30 juli 2019 - Schruns, Oostenrijk

Dag 3

Rond negen uur vertrokken van de camping richting lünersee. Onderweg nog gestopt bij Bludenz om lunch te kopen voor onderweg. Daarna de brandertal gereden naar de voet van de berg waar Lünersee is. Hier was veel bewolking. Kenny en Femke hebben het pad omhoog genomen en Henk en Anja de kabelbaan. Ongeveer 45 minuten later kwamen we elkaar tegen op de top. Het was een erg mooie maar pittige wandeling. Met onderweg veel watervallen, met water tap punten. Op de top aangekomen was er totaal geen uitzicht door de wolken die er hingen. Toch maar op weg gegaan voor de rondgang. Hier begonnen op een dam. En zo begonnen we te klimmen en te dalen. En zagen we af en toe stukken sneeuw liggen. Na een tijdje kwam de zon er door en zagen we meer en meer van de omgeving. Prachtige natuur daar. De wandeling rond het meer duurde ongeveer 2 uur. Meerdere malen gestopt om van het uitzicht te genieten en het gebel van de koeien aan te horen. Bij de Douglas hütte een apfelstrüdel gehad. Daarna zijn Kenny en Femke de afdaling naar beneden begonnen en Anja en Henk namen de kabelbaan terug naar beneden. Ongeveer een half uurtje later zagen we elkaar weer beneden. Daarna naar Bludenz gereden voor het avond eten. Op de camping aangekomen zijn Kenny en Femke nog gaan zwemmen in het zwembad van Dalaas. Brr koud.

Lünersee - 2Lünersee - 5Lünersee - 9Lünersee - 16Lünersee - 19Lünersee - 21

1. Marina: