Dag 2 - Keulen

23 december 2018 - Keulen, Duitsland

Dag 2

In de ochtend begonnen met een heerlijk ontbijt in het hotel. Rond tien uur vertrokken met de tram naar het Panorama dak. Hier hadden we prachtig uitzicht over Keulen en natuurlijk de Dom.

Vanaf hier over de brug naar de dom gegaan. Hier was jammer genoeg een dienst en daardoor konden we maar een klein gedeelte bekijken. Via verschillende kerstmarkten naar de Altstadt gelopen waar we bij Sion Brauhaus een drankje hebben gedaan. Dit is een 700 jaar oude brouwerij. In Köln zitten veel kleine Brouwerijen. Daarna door gelopen naar de heumarkt waar we een crêpe hebben gegeten met Zucker en zimt. Mmmm.

Op deze markt hebben we ook in een restaurantje geluncht. Na het eten door gelopen naar de haven, waar ook weer een leuke kerstmarkt was. Hier een witte glühwein gedronken, en over de markt gewandeld.

In een beirisch café wat gedronken en daarna terug gelopen naar de dom waar we in de buurt bij een brauhaus wilden gaan eten. Bij de dom aangekomen zagen we dat deze nog open was en zijn we snel nog even naar binnen gegaan. Mochten we nog wel het grootste gedeelte bekijken. Naast de dom gaffel am dom in gegaan, wat een groot brauhaus was. Kenny heeft hier traditioneel kolhs gegeten. Dit was een bloedworst met leverworst. En erbij natuurlijk hun eigen biertje. In Köln moet je wel uitkijken met het drinken, want de ober geeft het tempo aan, als hij ziet dat je glas leeg is staat er gelijk een nieuwe op tafel. Wil je geen nieuwe moet je je bierviltje op je glas leggen. Ook dronk de ober graag mee. We hebben hier anderhalf uur gezeten en we hebben de ober wel vijftien biertjes zien drinken. Dat zal een heftige avond voor hem wordend.

Na het eten terug gegaan naar het hotel waar we nog de sauna en het zwembad in zijn gegaan.

Keulen - 17Keulen - 13Keulen - 27

1. Norbert Piryns:
    23 december 2018
    weer mooie fotos, je hoeft niet altijd aan de andere kant van de wereld te zijn om mooie plaatjes te schieten
  2. Harriet:
    24 december 2018
    Een witte glühwein, dat is bijzonder. Mooi hè, de dom van Keulen. Mazzel dat je aan het eind van de dag toch nog even binnen kon kijken.