Dag 19 - Voetbal en bier

15 augustus 2019 - München, Duitsland

Dag 19

Opgestaan en een heerlijk ontbijt bij het hotel gehad. Daarna de U-bahn gepakt naar de Allianz Arena. De arena waar de grootste club van Duitsland speelt en waar we natuurlijk allemaal de speler Arjan Robben van kennen, Bayern München. Het station was een stukje van het stadion af, maar je liep er over grote pleinen heen. Daar aangekomen tickets gekocht voor de Engelse tour, deze vertrok 10 minuten later. De tour begon op de tribunes met uitzicht over het veld. We kregen uitleg hoe het gebouw gebouwd is en de capaciteiten van het gebouw. We gingen naar verschillende plekken toe, kleedkamers, perskamer, de spelers tunnel en op verschillende plekken op de tribune. Alles werd al klaar gemaakt voor de eerste wedstrijd van het seizoen van de Bundesliga. Bayern München - Berlijn. Het museum konden we na de rondleiding in. Hier stonden natuurlijk alle bekers en verhalen van Bayern München. Maar ook het levensverhaal van de twee belangrijke spelers ook wel samen robery genoemd. Dit gaat natuurlijk over Robben en Ribéry. Leuk om even allemaal te lezen. Daarna het stadion uit gegaan en met U-bahn richting het centrum gegaan. Hier rondgelopen door de winkelstraten, een drankje ergens gedaan en verder gelopen. Overal hangen op dit moment traditionele bayerns kleding te koop. Natuurlijk wilden we dit ook wel eens passen. Bij de C & A allebei een pakje gepakt en de kleedkamers in. Erg leuk en zit ook best goed, maar voor de prijzen die je ervoor betaald en hoe weinig je het aan kan bij ons toch maar niet gedaan. Daarna weer een drankje gedaan en op zoek naar een restaurant. Dit keer gegeten bij een ander brauhaus, waar we bayernse specialiteiten hebben gehad. Kenny had lever en Femke had schwein. Als dessert zag Kenny iets staan wat hij al de hele vakantie wil eten, kaiserschmarren. De kans gegrepen en een bord besteld. Hier kijkt hij al naar uit als klein jongetje, toen die een bergwandeling in Oostenrijk had gemaakt hadden zijn ouders dit beloofd en aangekomen bij de berghut was het uitverkocht. Nu eindelijk 22 jaar later heeft die zijn bordje verdient.

München - 17München - 20München - 25München - 29München - 34

1. Marina:
    15 augustus 2019
    Weeral een heel mooie reis 🤗
  2. Norbert Piryns:
    15 augustus 2019
    zit er weer bijna op, jammer toch