Dag 18 - Tussenstop München

15 augustus 2019 - München, Duitsland

Dag 18

Vroeg opgestaan en alles in de auto gepakt. Gelukkig was alles droog en konden we snel opruimen. Daarna eerst naar Verona gereden, wat ongeveer drie uur rijden was, waar we nog even boodschappen hebben gedaan bij de Auchan. Daarna doorgereden naar Oostenrijk, dit was ongeveer een twee uur durende rit. Dan dan nog anderhalf uur door Oostenrijk naar Duitsland toe, met als eind bestemming München. Hier kwamen we rond half zes aan bij het hotel. Hier even op de kamer en dan richting het centrum. We zijn met de U-bahn gegaan en uitgestapt in het centrum waar we naar het Hofbrauhaus gegaan zijn, de bekendste en grootste brauhaus van München. Hier heeft Hitler op de derde verdieping zijn eerste toespraak gehouden. Verder kwamen er in deze tijd veel nazi's samen in dit gebouw. Het brauhaus zelf is erg oud en altijd al in hadden geweest van de stad. Na een paar zalen doorgelopen tezijn eindelijk een plekje gevonden waar we konden zitten. Hier een biertje besteld, deze komen blijkbaar per liter. Ook hebben we er eten bij besteld. Kenny kon het natuurlijk niet laten om een Schweinhaxe te bestellen. Na de liter bier nog even door het centrum gelopen en bij een ander brauhaus Paulander nog een drankje gedaan dit was gelukkig niet in een liter glas. Met de U bahn terug naar het hotel gegaan.

München - 1München - 4München - 5München - 6