Dag 13 Tuxgletsjer

8 augustus 2020 - Kaprun, Oostenrijk

Dag 13

De tuxtal ingereden naar de tux gletsjer toe. Hier moet je vier kabelbanen naar boven pakken om op de top van de gefrorene wand te komen. Hier uit gestapt stond je direct in de sneeuw en schoten de skiërs je voorbij. Hier rond gelopen en op banden rond gesleet. Daarna op het panoramadak genoten van het uitzicht over de omliggende bergen en de gletsjer. Op het Panoramadak begon ook de gletsjer walk. Hiervoor ons opgegeven en een kwartier later vertrokken we. Eerst 1 kabelbaan naar beneden en een andere weer omhoog en zo kwamen we midden op de gletsjer en skipiste terecht. Hier door de sneeuw rondgelopen en uitleg gehad over het gebied. Aan het eind nog de sneeuw machines bekeken. De toer duurde ongeveer twee uur. Daarna met de stoeltjeslift weer naar de top toe. Hier onze eigen lunch gehad met een prachtig uitzicht. Daarna een kabelbaan terug gepakt waar we heerlijk op het terras hebben gezeten en daarna nog een kabelbaan terug waar we wat rond hebben gewandeld. De laatste kabelbaan terug gepakt naar onze auto en terug gegaan naar de camping.

TuxgletsjerTuxgletsjerTuxgletsjerTuxgletsjerTuxgletsjerTuxgletsjer