Bohol

28 mei 2016 - Siquijor, Filipijnen

Dag 266
Een ontbijtje genomen in ons hotel waarna we om tien uur ingecheckt hebben op de pier. Hier vertrok om elf uur de boot naar Bohol. We hadden een plekje op het dek, gelukkig overdekt. Twee uur later kwamen we aan in Tagbilaran, de grootste stad stad van Bohol. Hier op zoek gegaan naar een eettentje en een heel leuk pastabarretje gevonden, hier heerlijk gegeten. Ook hebben zei een tricycle voor ons geregeld voor een goede prijs naar ons hotel toe, super vriendelijke mensen. Ons hotel zat in de buurt van Alona Beach, een druk populair strand op Bohol. Bij ons hotel kregen we ook een motor, omdat het een eindje van alles weg was, erg handig. Aan het eind van de middag op de motor naar Alona Beach gereden om een duik voor Kenny te regelen en daarna een biertje in een strandbar gedronken. In de avond in een dorpje in de buurt van ons hotel gegeten.

Bohol - 2          Bohol - 3

Dag 267
Op ons motortje hebben we deze dag een motor toer gemaakt op Bohol. Als eerst zijn we naar Corella gereden, hier is een Tarsier Sanctuary. Dit zijn super schattige nachtdiertjes. In de sanctuary hebben we vier tarsiers gezien, eentje nog super actief ook, deze sprong van tak naar tak. Na de tarsiers zijn we door gereden door allemaal leuke dorpjes, met mooie kerken, alleen veel beschadigd door de aardbeving van 2013. na een tijdje te hebben gereden kwamen we aan bij Chocolat Hills, dit zijn chocolade gekleurde heuvels. Deze konden we bekijken van een super druk platform, waar zo ook nog aan het werk waren, de uitzichten waren wel super. Vanaf de Chocolat Hills door gereden naar een meer, waar rijstterrassen omheen zaten, een leuk foto momentje. Daarna via de kustweg terug naar Tagbilaran gereden. Hier een late lunch gehad bij hetzelfde pasta restaurantje als de eerste dag toen we arriveerden. In het centrum wilde we nog een boot ticket regelen naar Siquijor, het volgende eiland waar we heen gaan. Dit kon maar bij één maatschappij en dit ging echt op zijn Aziatisch. Eerst moest je je naam opgeven bij en bepaald iemand, dit was een wachtlijst om het kantoor binnen te komen. Bijna tegen sluitingstijd werden wij eindelijk opgeroepen. We kregen een ander nummertje en als die werd opgenoemd mochten we het kantoortje in. Als onze nummer werd opgenoemd, moesten we een ingevuld formulier inleveren en weer wachten, Daarna konden we eindelijk betalen en kregen we allebei een ticket voor de boot. Hier hebben we een uur over gedaan. In de avond weer bij hetzelfde restaurantje gegeten als de dag voordien.

Bohol - 9          Bohol - 14          Bohol - 18          Bohol - 22          Bohol - 25

Dag 268
In de ochtend is Kenny gaan duiken. voordat hij dit ging heeft hij eerst onze bagage naar het duikcentrum gebracht. Daarna heeft Femke Kenny daar afgezet met de motor en terug gereden naar het hotel. Rond twaalf uur hier uit-gecheckt en te voet naar Alona Beach gegaan. Hier in een barretje een paar drankjes gedaan. Ondertussen was Kenny aan het duiken bij Balicasag Island. Hij heeft hier twee duiken gedaan, vooral schilpadden en koraalduivels gezien en prachtig koraal. Vanaf Alona Beach zijn we naar het boutique hotel gegaan die we hadden geboekt voor onze één jaars huwelijk te vieren. Hier met een tricycle heen gegaan, ingecheckt en het zwembad ingedoken. In de avond gegeten in Tagbilaran.

Balicasag Island - 2          Balicasag Island - 5          Balicasag Island - 6          Bohol - 27

Dag 269
Een rustig dagje gehad, in de ochtend ontbeten in het hotel. Tegen twaalf uur gaan zwemmen en om twee uur geluncht in het hotel. In de avond gegeten in Tagbilaran.

Bohol - 29         Bohol - 30          Bohol - 31

Dag 270
Laatste dagje op Bohol, ontbeten bij ons hotel en rond twaalf uur uitgecheckt. De rest van de dag mochten we nog gebruik maken van het zwembad en de tafeltennistafel. Tussen de middag nog geluncht in het hotel. Rond zes uur pakken we een tricycle naar de pier toe en onderweg gaan we nog een pasta eten. Om zeven uur moeten we inchecken op de pier en om acht uur vertrekt de boot naar Siquijor, waar we rond twaalf uur moeten aankomen, hier al een hotel geboekt.

1. Henk:
    28 mei 2016
    Prachtig die verhalen en foto's.
    Jaloers!
  2. Harriet:
    28 mei 2016
    Inderdaad, prachtig. Steeds weer leuk om te lezen en te bekijken.