Thailand

21 juni 2018 - Phuket, Thailand

Dag 990
Rond zeven uur hebben we de metro gepakt naar de airport toe. Hier konden we direct inchecken en door de douane. Op de airport hebben we nog een ontbijtje gehad. Om tien uur vertrok onze vlucht naar Bangkok en deze deed er ongeveer 9.5 uur over. Rond half vijf waren we geland en om vijf uur zaten we al in de trein richting het centrum. Ingecheckt bij het hotel die dichtbij het treinstation zat voor de trein naar het zuiden. Bij het hotel kregen we een welkomstdrankje met uitzicht over een wat (tempel). In de avond Koreaans gegeten.

Bangkok - 2          Bangkok - 3          Bangkok - 5

Dag 991
In de ochtend opgestaan en een ontbijt gehad in het hotel. Daarna op weg met de boot richting Wat Arun, deze hebben we de vorige keer niet kunnen zien, omdat het in de steigers stond. Na de wat bekeken te hebben zijn we naar de winkelcentra gegaan. Gelukkig kwamen we hier net op tijd aan, want het kwam met bakken de lucht uit. In 1 van de winkelcentra all you can eat soup gehad als lunch. Daarna besloten om terug naar hotel gegaan om te rusten. Tegen de avond aan nog door Chinatown gelopen en gedineerd in een restaurant met uitzicht over de rivier.

Bangkok - 9          Bangkok - 10          Bangkok - 11          Bangkok - 13

Dag 992
Om half tien ging de trein naar Hua Hin, maar eerst ontbeten in het hotel. De trein had een 40 minuten vertraging, maar uiteindelijk toch vertrokken. De rit duurde ongeveer 4 uur. Rond twee uur kwamen we aan in Hua Hin. Hier naar ons hotel gelopen. 18 Jaar geleden heeft Femke samen met haar familie ook in dit hotel geslapen. We hadden een beetje het gevoel dat er jammer genoeg niks veranderd was sinds die tijd. In de middag lunch gehad, daarna gezwommen in het zwembad, want het was veel te warm buiten. In de avond een strand wandeling gemaakt. Daarna een plekje gezocht om te dineren. In het dorp zitten blijkbaar tegenwoordig vooral oude mannen op zoek naar jonge meiden. Dit verpest het een beetje, gedineerd hebben we bij een Nederlands cafe, frikandel speciaal, kroket en frietjes. Dat was erg lang geleden.

Bangkok - 17          Hua Hin - 3

Dag 993
Vandaag hebben we een brommer gehuurd om de omgeving te bekijken, eerst naar het noorden gereden van Hua Hin. Hier het zomer paleis bekeken van de koning. Dit is een erg mooi houten gebouw, maar je zit dat het lang niet gerestaureerd is en dat ze er nu eindelijk mee bezig zijn om het op te knappen. We konden alleen maar het gebouw zien van de buitenkant en door de onderverdieping lopen, wat helemaal open is. De tuin er omheen is ook aangelegd, maar ook een beetje vervallen. Buiten het paleis een drankje gedaan en toen terug naar Hua Hin om te lunchen. Geluncht hebben we bij een Griek, erg lekker en daarna gezwommen in het zwembad. Eind van de dag nog naar het zuiden gereden, naar een mooi strand, waar we naar een uitkijkpunt hebben gelopen. Daarna gestopt bij een mangrove forest, waar we een wandeling hebben gemaakt. Laatste stop was nog een wat op een berg, maar toen we hier aankwamen, zagen we de apen al van alle kanten op ons afkomen, en zijn we rechtstreeks terug de berg afgereden. Brommer in het centrum ingeleverd en in de avond nog gegeten bij een Thais restaurantje.

Hua Hin - 4          Hua Hin - 7

Dag 994
Om half 12 ging onze trein pas naar Chumpon. Dus in de ochtend rustig ontbeten. De trein kwam op tijd en we reisden tweede klas, we hadden airco en kregen blijkbaar lunch. Dit was niet echt iets wat we lekker vonden, maar toch. 3 Uur later arriveerden we in Chumpon, hier naar het hotel gelopen. Dit hotel is opgebouwd uit oude scheepscontainers, erg leuk idee. Hier hebben we even gezwommen en in de avond opzoek naar wat te eten.

Hua Hin - 8          Chumphon - 3

Dag 995
Om half 12 werden we opgehaald voor de boot tocht naar Koh Tao. Hier zijn we al eerder geweest en hebben we onze Open Water Diver cursus gedaan. Om 1 uur vertrok de boot van de pier, maar de pier was nog een stuk rijden van Chumpon af. De boottocht duurde ongeveer 1 uur en drie kwartier. Op Het eiland stond een Tai voor ons te wachten om ons naar het hotel te brengen, dit hadden we van tevoren al met het hotel geregeld. Het hotel is iets van het dorp en het strand afgelegen, maar wel op een rustige plek. Eerst eens voor Kenny wezen kijken, waar hij wilde gaan duiken en wat hij wilde doen. Besloten om bij Bans te gaan duiken, hier kregen we 20% korting, omdat we onze eerste cursus hier ook hebben gedaan. Kenny heeft gekozen om Rescue Diver te doen. Deze cursus is in het Engels en privé. In de avond op het strand een drankje gedaan en gegeten in het dorp bij een pizzeria. Het eiland is erg veranderd in vergelijking met drie jaar geleden, veel drukker, Party mensen en families komen er nu ook naar het eiland. Het eiland is niet positief veranderd.

Koh Tao - 1          Koh Tao - 2          Koh Tao - 3          Koh Tao - 5

Dag 996
Om negen uur begon Kenny zijn Duikcursus. Deze dag was voornamelijk Theorie. Femke is uit gaan slapen en vrij laat een ontbijtje genomen in het hotel. Rond half 1 kwam Kenny terug en heeft toen nog een ontbijtje gehad bij het hotel, omdat Kenny een cursus doet en in de ochtend het ontbijt te laat begint voor hem, mag hij de hele dag zijn ontbijt nemen. Na de middag is Femke met Kenny meegelopen naar zijn cursus toe. Kennis gemaakt met zijn Amerikaanse instructrice en toen een strand wandeling gemaakt. Tegen 4 uur kwam Kenny weer terug naar het hotel en hier het zwembad ingegaan. In de avond bij een strandtentje een cocktail gehad en hier Thais gegeten aan het strand.

Koh Tao - 8          Koh Tao - 10          Koh Tao - 11

Dag 997
Om 7 uur in de ochtend begon Kenny zijn praktijk in de zee. Hij heeft hier twee duiken moeten doen en tijdens die duiken ging er van alles fout boven en onder water en moest hij personen redden of de situaties goed kunnen oplossen. Een Hongkongse duikmaster en de duikinstructrice speelden al deze situaties na. Femke heeft hem in de middag opgehaald bij de duikschool en terug naar hotel gelopen, waar Kenny een ontbijtje heeft genuttigd en terug naar duikschool gelopen. In de middag had Kenny Theorie examen en voor EHBO en Rescue cursus beiden geslaagd. Daarna is hij terug gekomen naar het hotel waar we gezwommen hebben. Femke had overdag tickets naar het volgende eiland geregeld, Koh Phangan, en de was laten doen. In de avond gegeten op het strand, dit keer Mexicaans.

Dag 998
Alweer begon Kenny zijn duiken om 7 uur in de ochtend, Op dit moment kwam het met bakken de lucht uit. Dus in de regen die kant op. De monsoon is begonnen op het eiland. Vandaag weer twee duiken en verschillende reddingen aan boord. Bijvoorbeeld de Honkongse was gebeten door een haai (Fake bloed en Fake Haai) en Kenny moest dit oplossen en de Instructuur was verstrengeld in een kwal (noedels) en Kenny moest dit van haar afhalen. Kenny vond het een erg leuke en leerzame cursus. Het heeft bijna de hele dag geregend, maar toch eind van de middag naar het dorp gelopen. Hier kwamen we er achter dat het Big Buddha Day was, en dat betekend blijkbaar geen alcohol mag er worden verkocht. Dan maar een shake gehad in de avond.

Koh Tao - 14          Koh Tao - 15

Dag 999
Laatste dag op Koh Tao zijn we naar het dorp gelopen, waar we hebben geluncht. In de middag rustig aan gedaan in het hotel, lekker gezwommen. In de avond bbq gehad op het strand.

Koh Tao - 16          Koh Tao - 17

Dag 1000
Vandaag werden we om negen uur naar de pier gebracht, waar om tien uur onze boot vertrok. De boot deed er ongeveer 2 uur over om naar Koh Phangan te varen. Hier zouden we worden opgehaald door het hotel, maar die kwam niet op dagen. We hebben ze gemaild en uiteindelijk waren ze er een uur te laat. Naar hotel gebracht, die ook een beetje tegen viel. Eerst naar supermarkt gegaan voor wat eten. Daarna kwam het voor tijden met bakken de lucht uit en zaten we vast in ons hotel. In de avond gegeten bij een Mexicaans restaurant, waar we een heerlijke Frozen Magarita hebben gehad.

Koh Phangan - 1          Koh Phangan - 5

Dag 1001
Besloten om een brommer te huren om rond het eiland te gaan. Eerst naar een Nationaal park gegaan waar we een wandeling hebben gemaakt naar een waterval toe en een uitzichtpunt. De Waterval was niet spectaculair, omdat het het begin van de monsoon is. Doorgereden naar een strand, waar we een drankje hebben gedaan. Daar heeft Kenny besloten om de volgende dag te gaan duiken bij Sails Rock, 1 van de beste duikplekken van Thailand. Vanaf hier verder gereden naar een ander strand, waar we hebben geluncht. Daarna via een strandweg terug gereden naar ons hotel. In de namiddag nog naar Had Rin gereden, bekend van de Full Moon Party, die hier elke maand word gehouden. Deze was net afgelopen toen wij op het eiland kwamen, nu is het strand behoorlijk uitgestorven. We hebben gegeten bij een Italiaan.

Koh Phangan - 6          Koh Phangan - 12          Koh Phangan - 15          Koh Phangan - 19

Dag 1002
Om 7 uur in de ochtend werd Kenny opgehaald bij het hotel, hij kreeg een ontbijt bij de duikschool en rond half negen vertrok hij richting Sail Rock, waar hij twee prachtige duiken heeft gedaan. Geluncht op de boot en rond 3 uur kwam hij terug op de boot. Femke heeft in de tussentijd, iets langer kunnen slapen, rond 8 uur ontbeten en om half negen naar een kookcursus gegaan. Hier gingen we eerst op de fiets naar een plaatselijke markt, waar we dingen hebben gekocht en uitgeprobeerd. Daarna begonnen we met het maken van onze aperitief, Kip saté, met pinda saus. Erg lekker. daarna hebben we hoofdgerecht gemaakt, en Femke had gekozen voor Papaya salade en Kip met Cashewnoten. Allemaal heerlijk. De overschot kregen we mee naar huis. Kenny heeft dit gegeten, wanneer hij thuis kwam. Op Zaterdag avond is er een markt in het dorp, voor eten en souveniers, een erg gezellige markt om over te lopen. Daarna weer gegeten bij de Mexicaan, met een Frozen Magarite.

Koh Phangan - 23          Koh Phangan - 25           Koh Phangan - 32          Koh Phangan - 34

Dag 1003
Laatste dag op Koh Phangan, hebben we weer een brommer gehuurd, Hiermee eerst naar Had Rin gereden, waar we wat rond hebben gelopen, het dorp stelde niet veel voor. Daarna naar een waterval gereden, wat ook niet veel voorstelde, hier wel een blinde man gesteund door een drankje bij hem te kopen. daarna naar een strand gereden, dat perfect in een baai lag. Dit was een erg mooi plekje, en Kenny heeft hier even gezwommen. In de middag geluncht bij een bakkerij en in de avond Thais gegeten.

Koh Phangan - 37

Dag 1004
Om tien uur vertrokken we naar de pier, en om half elf vertrok onze boot van hier. Deze deed er ongeveer een half uur over. In Koh Samui aangekomen hebben we een taxi naar het hotel gepakt. We hadden hier een kamer met ingang tot het zwembad, en een spa bad in de kamer. Erg veel luxe voor weinig geld. In de middag op zoek gegaan naar lunch, het is hier vrij rustig qua toerisme, en daardoor merk je dat ze overal te weinig klanten krijgen. Ook nog over het strand gelopen deze dag. Op het einde van de middag viel de stroom uit in het hotel en in het dorp, daardoor was weinig open. Er waren maar een paar restaurants open, omdat die generatoren hadden.Ssimpel gegeten bij een restaurantje.

Koh Samui - 1          Koh Samui - 2

Dag 1005
Deze dag een motor gehuurd en het eiland rond gegaan. Verschillende dorpjes gestopt en rond gekeken. Gestopt bij Hin-Ta en Hin-Yai(Dit zijn twee rotsen in vorm van genitaliën, met een verhaal erbij hoe ze zijn ontstaan(folklore)). Dit was een erg toeristische plek. In een groot Winkelcentrum geluncht en gewinkeld. Daarna gezwommen bij het hotel en in de avond bij Had Chaweng gegeten.

Koh Samui - 3           Koh Samui - 4          Koh Samui - 7

Dag 1006
Vandaag een toer naar AngThong National Marine Pak geboekt. Om zeven uur werden we met een mini bus opgepikt. Deze deed er behoorlijk lang over om naar de pier te komen door de drukte op straat. Op de boot aangekomen was het een twee uur varen naar de eilanden groep toe. Hier kregen we een ontbijtje. Bij het eerste eiland konden we een heuvel beklimmen, vanwaar we een prachtig uitzicht hadden over de eilanden groep, erg mooi om te zien. op de boot terug aangekomen, kregen we een lunch. daarna door naar de volgende plek, waar we zijn gaan kayaken. We zijn van een strand naar een ander strand gekayakt, en nog onder rotsen gekayakt, leuk om te doen. Op het strand aangekomen, kon je een klim doen naar de Blue Lagoon. Dit is een Inner Lake op het eiland, deze kan je alleen van een afstandje bekijken, en niet aanraken, want bacteriën op onze huid maken dit meer kapot. Je kon nog snorkelen op dit eiland, maar dat hebben we niet gedaan, want het was erg ondiep. Daarna kregen we op de terugweg nog frisdrank en een koekje aan boord. Rond 6 uur kwamen we terug bij ons dorp. Hier gelijk op zoek gegaan naar eten en hebben we eerst een Duitse Curryworst gegeten, met een cocktail. Daarna gedineerd bij een erg leuk restaurantje, waar Femke heerlijk eend met mangosaus had.

Angthong National Marine Park - 6           Angthong National Marine Park - 2          Angthong National Marine Park - 8          Angthong National Marine Park - 11          Angthong National Marine Park - 14

Dag 1007
Weer een brommer gehuurd deze dag. Eerst naar de Gouden Buddha geweest, waar we wat hebben rondgelopen, daarna doorgereden naar Fisherman Village, waar we wat hebben gedronken. Voor de rest wisten we niet goed wat we moesten doen deze dag, omdat we het meeste al hadden gedaan. In de avond weer bij hetzelfde restaurant gegeten als de dag er voor en het was weer overheerlijk.

Koh Samui - 11          Koh Samui - 12

Dag 1008
Om negen uur vertrokken we met de boot naar het vaste land, deze deed er ongeveer 2 uur over. Hier stond er een grote bus klaar die ons naar Krabi bracht, die deed er ongeveer 3 uur over en toen nog een minibus naar ons hotel in Ao Nang. Hier kwamen we rond half drie aan. In de namiddag opzoek naar wat te eten, maar bijna overal is het pizza en past, dus dat maar gegeten. We hebben wat rond gelopen over het strand en in het dorp. In de avond nog naar de nachtmarkt om de hoek van ons hotel gegaan.

Ao Nang - 1

Dag 1009
In de ochtend op zoek naar een ontbijtje in het dorp. Toen we hier zaten kwam het met bakken de lucht uit, dus na het ontbijt maar terug naar het hotel. Rond twee uur weer het dorp in, geluncht, rond gekeken, en het begon alweer te sputteren. Terug bij het hotel wilden we het zwembad in, kregen we te horen dat deze de gehele week dicht is, daar hebben we wat aan. Dan maar wat in de kamer rondgehangen. In de avond gegeten om de hoek,bij een Thai, niet erg bijzonder. Later nog wat gedronken in de Irish pub en daarna naar het uitgaansgelegenheid gegaan. Dit zijn ongeveer tien bars op een klein pleintje die je allemaal proberen in hun bar te krijgen. Ze zitten allemaal naar je te schreeuwen en aanbiedingen te geven. Toen we er een gekozen hadden hebben we met veel plezier toegekeken hoe elke toerist werd bestormd.

Ao Nang - 2          Ao Nang - 3

Dag 1010
In de ochtend een ontbijtje gezocht en daarna naar de zee, want het was prachtig weer vandaag. In de zee wat rond gedobberd. Afgespoeld in het hotel en daarna geluncht bij een erg leuk tentje, waar Kenny op zijn Australisch Sunday Roast heeft gehad. Daarna tickets geregeld door Kamala Beach, onze volgende stop. In de avond gegeten bij een Thais restaurant, waar we BBQ hebben gehad.

Ao Nang - 5          Ao Nang - 6

Dag 1011
Een ontbijtje gehad in de buurt van het hotel en daarna werden we rond half 11 opgehaald bij ons hotel. Dit mini busje ging naar Krabi, waar we moesten overstappen voor naar Kamala Beach. Het ergste was dat we dit busje uit moesten, daarna een kwartier wachten, om vervolgens hetzelfde busje weer in te gaan. Onderweg twee keer een pauze gehad, op een rit van drie uur. Eindelijk kwamen we aan rond 3 uur. Ingecheckt bij het hotel, een erg nieuw hotel, erg mooi. In de buurt wat gegeten en daarna heerlijk op dak van het hotel het zwembad in gegaan. In de avond over het strand gelopen en gegeten bij een Thais restaurant, met lokaal bier.

Kamala Beach - 1          Kamala Beach - 3          Kamala Beach - 5

Dag 1012
Besloten om de dag lekker lui aan het strand te aan liggen. Hier twee bedjes gehuurd en de zeet in gegaan. De golven zijn hier op dit moment erg hoog door het regenseizoen. Kenny is weer goed verbrand door de Thaise zon, dat is niet de eerste keer. In de middag bij een Zwitser gegeten, erg goed. Eind van de middag nog door het dorp gelopen. In de avond weer een strandwandeling gedaan en gegeten in buurt van het hotel.

Kamala Beach - 6          Kamala Beach - 7

Dag 1013
Deze dag aan het zwembad van het hotel doorgebracht. In de avond wat gaan drinken in een bar, alleen hebben ze hier alleen maar bars, waar oude mannen een jonge vrouw kunnen scoren. Beetje raar allemaal maar ons lieten ze wel met rust toen we daar zaten. In de avond weer bij de Zwitser gegeten, gewoon te lekker.

Kamala Beach - 11          Kamala Beach - 12          Kamala Beach - 14

Dag 1014
Laat opgestaan en heerlijk ontbeten in het hotel. Rond 12 uur klaar gestaan voor de lokale bus naar Phuket town. Deze heeft niet echt tijden, dus gewoon hopen dat er 1 langskomt. Rond kwart voor 1 kwam er 1 aan. Deze deed er ongeveer een uur over om naar Phuket town te rijden. Hier ingecheckt bij het hotel. Eind van de dag het dorp verkent. Hier staan veel oude Portugese en Chinese gebouwen. In een Bier Café een drankje gedaan. Hier hadden ze erg veel Belgisch bier te krijgen. In de avond Thais gegeten in een winkelcentrum, waar we nog naar een lokale avondmarkt zijn gegaan. Deze dag begon ook het WK voetbal. In het hotel hiernaar gekeken met Thaise commentaar.

Phuket Town - 1          Phuket Town - 3          Phuket Town - 7

Dag 1015
Vandaag en brommer gehuurd en eerst naar een gigantisch winkelcentrum gegaan, waar we naar de bioscoop zijn gegaan, Hier gekozen voor de film Ocean's 8. Voor de film begon natuurlijk eerst opgestaan voor de koning (tegenwoordig een nieuwe koning). Daarna Naar Patong gereden, waar we wat hebben rondgelopen. Ook hier weer veel bars, met schaars geklede vrouwen. Uiteindelijk een drankje gedaan bij het Hard Rock Café.

Patong - 1          Patong - 2

Dag 1016
Deze dag konden we niks doen, want het regende en het regende en het regende. De keren dat het droog was snel de kamer uit om te eten. In de avond nog naar een lokale bar geweest om een voetbalmatch te kijken. Hier was ook een leuk bandje aan het spelen.

Phuket Town - 11

Dag 1017
Onze laatste dag in Thailand, zag er ook niet al te best uit. Toch maar een brommer gehuurd. Toen we op weg waren begon het al te regenen, toen maar een winkelcentrum in gegaan en nog maar eens een film kijken. Dit keer konden we alleen nog maar Jurrassic Park kiezen. Tegen eind van de middag terug gereden, en het begon weer te regenen. Snel brommer ingeleverd en op de kamer gebleven. Hier voorbereid op onze vluht voor de volgende dag. We zullen eerst van Phuket naar Bangkok vliegen en dan van Bangkok naar Dubai. We zullen tegen de avond in Dubai Arriveren.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Anja Kobus:
    21 juni 2018
    Wat weer een belevenissen!
  2. Nancy Arnouw:
    Hey Femke & Kenny
    Jullie foto's brengen de herinneringen aan mijn tocht doorheen Thailand van afgelopen winter weer naar boven... ;-) Heb toen ook Wat Arun bezocht en Pkuhet gezien...
    Wat een zalig land toch hé! ;-)
    Geniet met volle teugen van al dat moois! ;-)
  3. Harriet:
    21 juni 2018
    Naar Dubai, ben benieuwd hoe jullie het daar vinden en wat jullie allemaal gaan doen.
  4. Marina:
    Wat een mooie verhalen .... Belgische bieren dus duvel ? 😜