Rondom Cairns

6 september 2017 - Port Douglas, Australië

Dag 720
In de ochtend hebben we Anja en Henk naar de luchthaven gebracht, waar we nog even met hun een koffie hebben gedronken en daarna afscheid genomen. Vanaf de airport zijn wij langs een prachtige kustweg van Cairns naar Port Douglas gereden en hier in het plaatsje Julatten gelogeerd voor een nacht.

Dag 721
In de ochtend besloten om naar Port Douglas te gaan. Hier met onze baas van Hillston gebeld en die heeft gevraagd of we nog 10 dagen in Cairns konden blijven, want hij kwam af met zijn Jacht. Besloten om dit te doen en daarna het dorpje verkend. Hier in een leuke brouwerij een biertje gedaan. In de avond geslapen in Mount Molloy, waar een mooie gratis camping was.

Port Douglas - 1          Port Douglas - 2

Dag 722
De volgende morgen besloten om naar het noorden te gaan. Dit was een lange weg door een woestijn achtige omgeving en halverwege gestopt bij Split Rock Art Gallery, om verschillende rotstekeningen te bekijken. Dit waren betere tekeningen dan we al gezien hadden. Daarna door gereden naar Laura, het laatste plaatsje voor dat het asfalt ophoudt. Hier wouden we eigenlijk gaan slapen, maar zag er niet al te zuiver uit in dit dorp, dus besloten om naar Lakeland terug te rijden, waar we overnacht hebben.

Split Rock Gallery - 1          Split Rock Gallery - 5

Dag 723
Door gereden naar Cooktown, waar we het dorpje hebben bekeken. Dit is de eerste setlement van Australie, omdat voor de kust het schip van Captain Cook op het koraal is gelopen, en ze deze hier moesten repareren. In het dorp kan je een heuvel oprijden naar een 360 graden uitzichtspunt, die Cook heeft gebruikt om een weg door het koraal te vinden. In Cooktown hebben we de avond ook overnacht.

Cooktown - 1          Cooktown - 2

Dag 724
Vandaag stond de Bloomfield track op de planning, dit is een 4wd track van Cooktown naar Cape Tribulation. Hier eerst gestopt bij het bekende Lion's Den Hotel, een hotel afstammend van 1875. Hier een drankje gedaan. Daarna doorgereden naar Bloomfield Falls in het Aboriginal dorpje Wujal Wujal. Vanaf hier werd het een onverharde weg, met een paar rivier kruisingen. Het was een mooie weg, maar nou niet om te zeggen dat je een 4wd nodig hebt. In Cape Tribulation aangekomen, zijn we nog naar een uitzichtspunt gegaan en daarna door gereden naar de camping aan het strand.

Bloomfield Track - 2          Bloomfield Track - 3          Bloomfield Track - 5          Cape Tribulation - 2

Dag 725
Vanuit Cape Tribulation naar Mareeba gereden, waar we de nacht zouden blijven. Onderweg nog een ferry moeten pakken om de Daintree River te passeren en een marktje bezocht in Mossman

Cape Tribulation - 4

Dag 726
In de ochtend rustig aangedaan en daarna door gereden naar Davies Creek National Park. Hier twee kleine wandelingen gemaakt. Daarna door gereden naar onze camping op het terrein Dit was een prachtig plekje aan een beekje. We stonden hier ook helemaal alleen. In de avond nog een houtvuurtje gemaakt.

Dag 727
Vanuit Davies Creek National Park door gereden naar Atherthon om boodschappen te doen en daarna naar Curtain Fig National Park gegaan, waar we een kleine wandeling hebben gemaakt naar een prachtige parasiet boom. Daarna heeft Kenny zijn haar en baard laten doen in het dorpje Yungaburra en in het dorpje nog wat rond gewandeld. In de avond geslapen aan Lake Tinaroo.

Curtain Fig Tree - 1          Yungaburra - 1

Dag 728
In de ochtend vertrokken naar de Crater Lakes, waar we eerst naar Lake Eacham zijn geweest, waar Kenny heeft gezwommen, zelf nadat we het bord met krokodillen actief in dit meer hadden gezien. Het was heerlijk en helder water. Daarna doorgereden naar Lake Barine, waar we even hebben rond gekeken. Daarna een 4wd drive gedaan naar een uitzichtpunt en nog de Cathedral Fig bezocht. De eindbestemming van deze dag was Babinda Boulders, waar we op een gratis camping stonden. Hier een korte wandeling gemaakt en in de avond met redelijk wat mensen van de camping een drankje gedaan.

Lake Eacham - 4          Lake Eacham - 2

Dag 729
In de ochtend rustig aan gedaan en daarna naar Cairns gereden, waar we een camping hadden geboekt. Dit was een luxe camping. Kenny is gaan zwemmen in één van de zwembaden. In de avond hebben we Amanda en Andrew ontmoet, die net hier gearriveerd waren. Met hun gegeten in de pub.

Cairns - 9          Cairns - 10

Dag 730
In de ochtend konden we gratis pannenkoeken eten op de camping en daarna naar de garage gereden voor een beurt voor de auto. Hier drie uur op gewacht en daar vertelden ze dat we nieuwe achter vering nodig hadden en dat we dit bij een plaatselijk bedrijfje goedkoop konden doen. Hier direct heen gereden en deze man kon dit twee dagen later installeren. In de middag nog naar Cairns gereden, waar we met Amanda en Andrew hadden afgesproken. Hier heerlijk gezwommen in het gratis zwembad.

Dag 731
Vandaag is Kenny met Andrew gaan golfen en zijn Femke en Amanda gaan winkelen in Cairns. In de avond naar cultureel festival geweest, waar we Chinese dans, Rock en Roll, Indiaanse dans en een dans van de Cookeilanden hebben gezien.

Dag 732
De auto werd vroeg in de ochtend gerepareerd en duurde ongeveer een uurtje. Daarna doorgereden naar Babinda, waar we op een gratis camping gingen slapen. Voor de rest van de dag rustig aan gedaan.

Dag 733
Uitgeslapen en daarna op weg naar het dorpje, waar we een heerlijk ontbijtje hebben gehad. De rest van de dag rustig aangedaan.

Dag 734
In de ochtend naar Port Douglas gereden om onze auto te parkeren. Hier geluncht en om 1 uur werden we opgehaald door de bus om naar Cairns te rijden. Deze deed er een dik uur over en daar aangekomen, werden we dicht bij de haven afgezet. Hier op de Catamaran van Paul (onze baas in Hillston) en zijn vrouw gestapt. Hier gezellige avond met hun gehad en in de avond op de boot in Cairns geslapen.

Cruising Cairns to Port Douglas - 1

Dag 735
Om 4 uur in de ochtend vertrokken we uit Cairns voor een Vis/snorkeltrip. Eerst gevist, hier zijn verschillende vissen gevangen, Sweetlip en Triggerfish. Wel waren ze veel te klein om te houden. Daarna in de buurt gesnorkeld. Eind van de middag vaarden we terug richting land, waar we aan Palm Beach gingen overnacchten. Hier is Kenny nog gaan vissen en heeft hier twee haaien gevangen. Deze natuurlijk na een foto direct weer los gelaten.
Cruising Cairns to Port Douglas - 5          Cruising Cairns to Port Douglas - 6          Cruising Cairns to Port Douglas - 8          Cruising Cairns to Port Douglas - 15

Dag 736
In de ochtend naar het eiland gevaren, waar we lagen, om daar rond te kijken, maar stelde niet veel voor. Daarna door gevaren naar een ander eiland, waar we rond twee uur arriveerden.  Onderweg heft Kenny nog een Trivally Fish gevangen, maar toen deze binnen werd gehaald is de lijn gebroken en is de vis het water weer ingevlucht. Er is wel een filmpje van de vangst te zien onder Films. Bij het volgende eiland hebben we allebei gepaddleboard en naar het eiland gegaan, waar we rond hebben gelopen en haaien vanaf het strand gespot. Kenny is met de paddleboard achter de boot aan gevaren. Twee keer hier van afgevallen, maar verder erg veel plezier gehad. Daarna rustig aan boord van de zonsondergang genoten. In de avond onze tas gepakt, want morgenochtend worden we om acht uur afgezet in Port Douglas. Hier zullen we onze reis vervolgen naar Darwin.

Cruising Cairns to Port Douglas - 19          Cruising Cairns to Port Douglas - 20          Cruising Cairns to Port Douglas - 21

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Nancy Arnouw:
    6 september 2017
    Wow, echt een onvergetelijk reisavontuur!! De max!!
  2. Norbert Piryns:
    6 september 2017
    weer een prachtige tijd en reis achter de rug, New Zeeland komt altijd maar dichter en dichter, eindelijk
  3. Doekele:
    6 september 2017
    Super leuk om even te lezen.. Heel veel plekjes waar wij ook hebben vertoefd. Volgens mij zag ik Noah Beach er ook tussen.. Was een van de mooiste plekjes waar wij hebben gestaan tijdens onze 6 weken trip! Have fun nog!!!
  4. Harriet:
    6 september 2017
    Weer lekker op pad. Leuk om te lezen. Groetjes uit Zuidlaren.