Cruise Fiji, Vanuatu & New Caledonia

27 juli 2017 - Fiji, Fiji

Dag 677
We waren al vroeg wakker en in spanning voor de cruise. Om 10 uur uitgecheckt bij het hotel en om half elf onze tas afgegeven. Hier even gewacht en om elf uur mochten we inchecken. We kregen onze cruise kaart, die we altijd bij ons moesten hebben. Wij waren groep 8 die aan boord mochten. Even in een zaal gewacht en toen we werden omgeroepen konden we door de douane en aan boord. Hier eerst naar onze kamer gegaan en dan het schip verkent. Wat een gigantische ship. We hebben een cocktailtje gedronken op het begin van onze vakantie, en een paar restaurants geboekt, dit is allemaal inclusief. Er waren deze dag allemaal activiteiten te doen vanaf het moment dat we zouden vertrekken, maar voor we vertrokken hadden we eerst een emergency drill. Op het moment dat het alarm afging, moesten we naar onze kamers, om onze reddingsvesten te halen en dan wachten bij onze reddingsboot. Hier kregen we allemaal uitleg en daarna moesten we onze reddingsvest aan doen. Wanneer dit gedaan was, konden we gaan lunchen. De lunch was in The Pantry, wat een soort buffet is, goed maar ongezellig. Toen we hier zaten vertrokken we uit Brisbane. Na de lunch heeft Kenny de Treasure Hunt gedaan en alle stempels gevonden. Ook zijn we nog naar twee loterijen geweest. Bij 1 konden we gratis massages winnen en bij de andere aandenkers aan het schip. Natuurlijk niks gewonnen. In de avond gegeten bij The Pantry en daarna naar de welkomstshow geweest, waar werd laten zien wat voor entertainment we konden verwachten deze twee weken. In de avond naar de disco geweest, maar dat was niks voor ons.

Cruise - 1          Cruise - 5          Cruise - 7

Dag 678
In de ochtend begonnen met een ontbijtje bij het Waterfront restaurant. Hier bestel je eten via een menu en wordt het naar je tafel gebracht, goed ontbijt. In de ochtend zijn we ook naar een kookshow geweest waar de verschillende restaurant lieten zien wat voor eten je bij hun kan verwachten. Ook hebben we verschillende gerechtjes geproeft. Tussen de middag een drie gangen diner gehad bij Waterfront restaurant. Na de lunch werden de winnaars bekend gemaakt van de Treasure Hunt en ja hoor Kenny heeft een goodie bag gewonnen. Hier zat in een knuffel, een matrozen hoedje, een sleutelhanger, verschillende snoepjes en een stubby holder. Voor de rest van de dag aan het zwembad gezeten. In de avond nog een keer gegeten bij het waterfront restaurant. Het was Spaanse avond, dus Spaanse gerechten gegeten. Na het diner samen met Kym en Deb naar de shows geweest. De eerst was een piano show van Tony Williams, met bekende nummers van Billy Joel en Elton John. Daarna was er nog een Sit Down Comedy Show met Steady Eddy. Dit was een erg goede show.

Dag 679
Nog een dag op zee. In de ochtend ontbeten in The Pantry, niet echt bijzonder. Daarna wat rond gehangen aan het zwembad. Tussen de middag gegeten met Kym en Deb in het Waterfront restaurant. Na de lunch heeft Kenny mee gedaan aan papieren vliegtuigjes wedstrijd. Hij kwam jammer genoeg niet in de finale. In de avond gegeten bij The Dragon Lady, wat een lekker eten. Aan eind van de avond was er nog een dans show in het theater. Erg mooie show, leuke liedjes en mooie achtergrond. Daarna was Back to school party in de disco, waar je je school uniform moest dragen. Wat hadden wij toch een geluk dat we dat nooit hebben gehad. Was vooral een raar feestje niet echt ons ding.

Cruise - 8

Dag 680
Eindelijk weer een keer aan land. Onze eerste bestemming was île des Pins, New Caledonia. Dit eiland staat bekend om de vele en hoge dennenbomen, die je al van ver ziet. Prachtig eilanden zagen we toen we door de baai heen vaarden. Het schip kon niet aanleggen aan wal, dus we moesten met kleine bootjes aan land. Wij hadden het eerste bootje. Aan land stonden plaatselijke bewoners muziek te maken en bloemen kransen uit te delen. Wij zijn eerst met Kym en Deb naar de oude, verlaten gevangenis gelopen. Deze stelde niet veel voor, maar onderweg veel vriendelijke mensen tegen gekomen. Daarna zijn wij met zijn tweeën naar het hoofd dorp gelopen, die ongeveer zes kilometer verderop lag. Dit was een pittige wandeling maar met een paar mooie uitzichtpunten. In het dorpje stonden de bekende totempalen van het eiland, verder was hier nog een kerk en een plaatselijk klein marktje. Terug gelopen en nog naar het strand gelopen, waar het nog verschrikkelijk druk was. Nog even met de voeten in het heldere water en toen terug naar de boot voor een late lunch. Daarna vanaf het zwembad genoten van de prachtige uitzichten over het eiland. In de avond gegeten bij The Pantry. In het theater was The State Of Origin. De belangrijkste rugby wedstrijd van het jaar, tussen Queensland en New South Wales. Kenny is natuurlijk gaan kijken samen met Kym.

Île des Pins - 3          Île des Pins - 7          Île des Pins - 16          Île des Pins - 17          Île des Pins - 20          Île des Pins - 24

Dag 681
Weer een dagje aan wal, dit keer Mystery Island, Vanuatu. Dit is een heel klein eilandje, zonder inwoners. Voor de orginele bewoners van Vanuatu, mag dit eiland nooit bewoond worden. Wel varen elke dag mensen van het naast gelegen eiland naar hier. Ook aan dit eiland kon het ship niet aanmeren en zijn we met kleine bootjes heen gevaren. Natuurlijk waren wij weer de eersten. We hebben het hele eiland rondgelopen, wat ongeveer een uur duurt. We zijn naar de souvenirs markt geweest, plaatselijke dans en muziek gezien. Kenny is nog gaan zwemmen in het helder blauwe water. Na het zwemmen terug gegaan naar het schip, waar we aan het zwembad zaten en in de verte een prachtige walvis de ene sprong na de andere zagen maken. Prachtig om te zien. In de avond hebben we gegeten bij Angelo's, heerlijk Italiaans eten. Daarna een goochelshow gezien van Brad Manuel.

Mystery Island - 2          Mystery Island - 3          Mystery Island - 16          Mystery Island - 24          Mystery Island - 19          Mystery Island - 26

Dag 682
Weer een dag op zee. Hier verschillende dingen gedaan, onder andere papieren vliegtuigen golf voor Kenny, Familie trivia met Kym en Deb en een muziek show. In de avond hebben we gegeten bij Dragon Lady met Kym en Deb.

Cruise - 11

Dag 683
Deze dag kwamen we aan in Suva, de hoofdstad van Fiji. Hier een stadswandeling gemaakt naar olympisch zwembad, bibliotheek, sportvelden, kerken en museum. Het museum natuurlijk ingeweest, deze was vooral verouderd. Daarna rond gelopen door het centrum en nog over de plaatselijke vismarkt. Bijzonder om te zien wat voor zeedieren ze allemaal verkopen. In de middag op het schip gegeten en daarna nog eens terug naar de stad, waar we nog twee goedkope dvd's hebben gekocht van Beauty and the Beast en de nieuwe Pirates of the caribbean. Deze konden we op onze kamer bekijken. In de avond gegeten bij The Pantry. Daarna was er een white party op het schip en natuurlijk allemaal in het wit gekleed.

Suva - 2          Suva - 9          Suva - 11          Suva - 14          Cruise - 12

Dag 684
Nog een dag Fiji, maar dit keer Port Denarau. Ook dit gebeurde weer met kleine bootjes. We kwamen aan bij het Hard Rock Café, waar Kenny een Bula shirt heeft gekocht. Je ziet heel veel plaatselijke bewoners in deze Bula shirts rondlopen. Voor de rest stelde deze port echt niks voor en wisten we niet goed wat te doen. Wel waren de uitzichten over zee, met allemaal kleine eilandjes prachtig. Uiteindelijk besloten om een resorten tocht te doen. We zijn met de bus naar het verste resort gereden en daarna alles via strand afgelopen en bekeken. Staan toch mooie resorts tussen. Als lunch met Kym en Deb bij Hard Rock Café gegeten en nog wat souveniertjes gekocht. In de avond gegeten bij Angelo's en daarna een musical bekeken.

Port Denarau - 2          Port Denarau - 4          Port Denarau - 5          Port Denarau - 10          Port Denarau - 11          Port Denarau - 12

Dag 685
Weer een zee dag en deze dag begon met een dieren show. Alle schoonmakers hadden handdoeken dieren gemaakt. Er zaten prachtige dieren bij. Onze schoonmakers hadden een nestje met allemaal vogeltjes in gemaakt. De rest van de dag gerelaxed. In de avond gegeten bij de Waterfront, waar het Lousiana avond was. Deze avond waren er twee shows, een physical comedy en een gewone comedian, allebei vielen tegen.

Cruise - 14          Cruise - 18

Dag 686
De laatste port van de reis was Port Vila, de hoofdstad van Vanuata. Hier vanaf de port naar het centrum gelopen en vooral rondgestrold door het centrum en gezeten in een parkje en barretje om te genieten van het uitzicht. Hier nog laatste souvenirtjes gekocht en van het laatste geld opgemaakt aan een duty free fles Bombay Gin, was erg goedkoop maar krijgen hem pas in Brisbane. Daarna terug gelopen naar het schip en beiden gezwommen in het zwembad. In avond gegeten bij de Waterfront voor de Koreaanse avond. Daarna waren er twee slechte shows, als we dat hadden geweten, hadden we de avond wel anders ingevuld. De eerste was een country zangeres en ze zong niet eens country, was vooral veel jodelen. Daarna was er de crew show, waar een paar leuke stukken tussen zaten, zoals filipino dans en vanuatu dans en 1 van de crewleden had een goed zangstuk. De rest was slecht.

Port Vila - 2          Port Vila - 3          Port Vila - 4          Port Vila - 8          Port Vila - 11

Dag 687
Nog twee dagen zee voordat we Brisbane weer bereiken. Deze ochtend hebben we een culinary demonstration bekeken en een tour door de keukens gehad. Kenny mocht natuurlijk naar voren om te proeven, erg lekker. Voor de rest van de dag rustig aan gedaan en in de avond was het gatsby night en hoorde iedereen in jaren dertig kleding rond te lopen, wij hadden dit niet mee, maar avondkleding was ook goed. In de avond een jaren dertig musical gezien en later naar de gatsby party geweest en rond 1 uur in de nacht ons bed in. De zee begon behoorlijk ruig te worden en we mochten niet meer op buitendek lopen.

Cruise - 20          Cruise - 22

Dag 688
De laatste dag aan boord van het schip. Hier informatie gekregen over wat we allemaal moesten doen als we van boord gingen. Tussen de middag gegeten met een koppel uit Nieuw Zeeland, die ons uitnodigde om bij hun thuis langs te komen. In de avond was de Pacific popstar, wel grappig om te zien, maar zee was behoorlijk wild, en Femke had hier wel last van.

Cruise - 23

Dag 689
Om half zeven arriveerden we in Brisbane. We konden even ontbijten en om 8 uur moesten we van boord. Dit ging allemaal vlotjes en snel stonden we alweer bij onze auto. Daarna na een winkelcentrum gegaan en hier de film Dunkirk gezien. In de middag naar Gold Coast gereden waar we op de camping zijn gaan staan voor twee nachten.

De foto's van de vorige blog staan nu ook op de site.

1. Anja Kobus:
    27 juli 2017
    Wat een reis, papieren vliegtuigjes gooien, jodel zangeres, school party maar wel een mooie prijs gewonnen! Dit vergeet je niet snel.
  2. Norbert Piryns:
    27 juli 2017
    dat leek me weer een prachtige ervaring om mee te maken, doe vele groetjes aan Anja en Henk en geniet er maar van
  3. Tante lucienne en nonkel André:
    27 juli 2017
    Jullie blijven alle twee prachtige en gelukkige mensen . Ge ziet dat jullie echt genieten van elkander , geniet zeker verder wij blijven jullie volgen
  4. Marina:
    27 juli 2017
    Leuk hè zo een cruise heb nu heimwee naar onze huwelijksreis