Brisbane naar Cairns

27 augustus 2017 - Cairns, Australië

Dag 698
Om vijf uur opgestaan om naar airport Brisbane te rijden. Hier waren we om half zeven waar Anja en Henk al door de douane waren. met hun een koffie gedronken en daarna naar het verhuurbedrijf gereden. Hier papieren ondertekend en filmpjes bekeken en daarna konden we weg. Doordat Anja en Henk de hele nacht hadden gevlogen en niet geslapen, besloten we op een camping te gaan staan in de buurt van de Gold Coast. We hebben de hele dag rustig aangedaan.

Dag 699
Rond tien uur van de camping gegaan en daarna naar Lamington National Park gereden waar we ongeveer drie uur over hebben gedaan. in het park onze camping plekjes opgezocht en dan een kleine wandeling door het park gemaakt langs de Tree Top Walk. In de avond genoten van de rust.

Lamington National Park - 33

Dag 700
In de ochtend vroeg opgestaan en verschillende vogels gespot en natuurlijk de super schattige kleine wallibies. Daarna een wandeling naar een uitzichtspunt gemaakt. Hierna doorgereden naar de Glass House Mountains waar we ongeveer 4 uur over reden en hier een camping  gevonden waar ze gelukkig nog een plekje hadden voor twee nachten.

Lamington National Park - 31

Dag 701
Vandaag een dagje naar Australian Zoo gegaan. The Home of the Crocodil Hunter (Steve Irwin). Hier vele Australische dieren gezien, Tasmaanse duivel, Echidna, Dingo's en Emus. We mochten ook de Kangeroo's, Koala's en wombats aaien. Verder hebben we een vogel/krokodillenshow gezien.

Australian Zoo - 4          Australian Zoo - 9          Australian Zoo - 11

Dag 702
In de ochtend eerst naar Glass House Mountain National Park gegaan. Hier eerst naar een prachtig uitzichtpunt geweest, waar Anja en Femke een korte wandeling hebben gemaakt. Hier nog een grote varaan gespot. Daarna een wandeling gemaakt om een berg heen en nog naar een ander uitzichtpunt gereden. Daarna geluncht bij het informatie kantoor en na de lunch verder gereden naar Nambour waar we gewinkeld hebben en een koffie hebben gedronken. In het plaatseje Eumundi hebben we overnacht.

Glass House Mountains - 4

Dag 703
Vandaag stond Noosa National Park op de planning. Hier een kustwandeling gemaakt van 8 kilometer. Onderweg springende dolfijnen gezien en in de verte een walvis. Het was een prachtige wandeling met mooi stranden en mooie vergezichten, jammer genoeg geen wilde koala gespot. In het park hebben we geluncht en daarna door gereden naar Maryborough.

Noosa National Park -1          Noosa National Park - 5

Dag 704
In de ochtend Maryborough in geweest. Dit is de geboortestad van de schrijfster van Marry Poppins. Hier verschillende oude gebouwen bekeken en het beeld van Mary Poppins. Ook waren er veel dingen aan haar gewijd, zoals muurschilderingen en het stoplicht. Vanaf hier door gereden naar Hervey Bay, Van waar de boot naar Fraser Island vertrekt. Hier waren blijkbaar alle campings vol en zijn we voor een avond een hotel in gegaan. Hier de auto klaar gemaakt voor Fraser Island en in de avond Fish and Chips gegeten.

Maryborough - 2          Maryborough - 4          Hervey Bay - 2

Dag 705
Om tien uur vertrok de boot naar Fraser Island. Hier stonden we al op tijd te wachten voor de Ferry. Deze bracht ons in drie kwartier naar Fraser Island. Daar aangekomen hebben we onze banden zachter gemaakt en daarna konden we op weg. Het eerste stuk was goed te doen, maar de weg werd slechter en slechter. Op een gegeven moment zaten we vast en het zachte zand. Gelukkig kwam er een kwartier laten een vrachtwagen/bus aan en die heeft ons er uit getrokken. Die heeft daarna ook Kenny uitgelegd hoe hij het best door het zachte zand kon rijden. Daarna ging alles prima. In het enige dorpje van het eiland even geluncht en daarna het beroemde strand op gereden. Hier zouden we vandaag een zestig kilometer op rijden. Dit reed erg goed en moesten een paar creeks passeren, wat ook erg goed te doen was. Bij Maheno Wreck gestopt voor wat foto's. Dit wrak is hier gestrand in 1935 door een cycloon. Vanaf hier verder gereden naar onze kamp plaats aan het strand om dit even te bekijken en daarna verder gereden naar Champagne Pools, die jammer genoeg weinig voor stelden. In de avond, toen we op onze kampeer plek stonden, begon het jammer genoeg erg hard te regenen.

Fraser Island - 1          Fraser Island - 7          Fraser Island - 15          Fraser Island - 17          Fraser Island - 24

Dag 706
In de ochtend eerst naar de Pinacles gegaan om foto's te maken, nog even bij het Wrak gestopt en daarna terug het binnen land in, waar we ook een nacht op de camping stonden. hier nog een korte wandeling gemaakt. Jammer genoeg op het eiland geen dingo gezien, wel veel voetafdrukken.

Fraser Island - 26          Fraser Island - 28          Fraser Island - 30          Fraser Island - 33

Dag 707
Vandaag gingen we terug naar het vaste land. om twaalf uur hadden we de boot terug. Hier zijn we makkelijk heen gereden. In Hervey Bay hebben we daarna de campervan opgehaald en dan door gereden naar Monto, waar we gratis achter een pub konden overnachten. Hier ook gegeten.

Dag 708
Door gereden naar Carnarvon National Park waar we twee plekken hadden gereserveerd. Het was een lange dag in de auto en onderweg nog in Rolleston geluncht. Rond half vier kwamen we op de camping aan en hier vertelden ze ons dat er een grote kans was om Platypus (Vogelbekdier) te zien in de creek. Vanaf half vijf hier gestaan en verschillende gespot. Wat een leuke beestjes. In de avond gebbq in de campkitchen.

Carnavon National Park - 2          Carnarvon National Park - 4

Dag 709
Om zes uur zijn we opgestaan om nog een keer bij de platypus te kijken. Deze kan je alleen zien rond zonsopgang en zonsondergang. Om negen uur de Gorge in gegaan voor een wandeling. Dit was een 14 km wandeling en de eerste stop was een Aboriginal art site. Hier stonden handen, boemerang en nog meer dingen op de muren geschilderd. de tweede stop was een dicht begroeide gorge, met nog tropische varen, die alleen nog maar in het hoge noorden aan de kust van Queensland voorkomen. De derde stop was een andere mooie gorge, waar het eerst heel smal werd en daarna wijdt uitliep en in een soort amphi Theater. De laatste stop was Mossy Garden, dit was niet zo bijzonder. Aan het einde was een kleine waterval. In de avond nog een stuk gereden tot het dopje Spingsure. Hier gebbqed.

Carnarvon National Park - 6          Carnarvon National Park - 8           Carnarvon National Park - 10          Carnarvon National Park - 12          Carnarvon National Park - 16

Dag 710
In de ochtend naar Emerald gereden, wat midden in de Gemfields ligt, maar geen Gems gezien. De stad stelde ook niks voor. Daarna door gereden naar het dorpje Dingo, waar we twee nachten zouden overnachten. In de avond gegeten in de pub.

Dag 711
Op het programma stond vandaag Blackdown Tablelands. Hier zijn we met een auto heen gereden. eerst een uur gewandeld, waar we aboriginal tekeningen hebben gezien en daarna een uur gewandeld naar een uitkijkpunt, die niks voorstelde. de derde wandeling was naar een mooi uitkijkpunt en we zagen nog een waterval. de laatste was een prachtige uitzicht over een vallei heen.

Blackdown Tableland National Park - 2

Dag 712
Deze dag weer een lang stuk gereden. In de ochtend eerst naar Mackay gereden, waar we stad hebben bekeken. Hier waren oude gebouwen en Art Deco gebouwen. Vanaf hier naar Eungella National Park gereden. Hier een camping gereserveerd, bij de platypus creek. In deze creek verscheidende mooie platypussen gespot.

Eungella National Park - 1          Eungella National Park - 3          Eungella National Park - 5

Dag 713
In de ochtend een wandeling gemaakt door het park, waar we nog meer platypussen hebben gezien. Daarna nog gestopt bij een uitzichtspunt. In de middag door gereden naar Airlie Beach, waar het nog vrij moeilijk was om een camping te vinden. Hier toch een gevonden en konden we ng even zwemmen. In de avond het dorpje nog even ingeweest.

Eungella National Park - 6          Eungella National Park - 7          Eungella National Park - 8

Dag 714
We hadden deze dag een cruise door de Withsundays en Great Barrier Reef. Om acht uur diende we in de haven te staan, waar ze ons pakken gaven om te snorkelen. In dit gebied is het belangrijk zulke pakken aan te doen, door de vele dodelijke kwallen. We zijn langs een paar eilanden gevaren en onderweg nog een paar walvissen gezien. Onze eerste snorkelpunt was niet bijzonder,maar Kenny en Femke zijn beiden het water ingegaan. De tweede snorkelplek was vanaf een eiland en hier is alleen Kenny gaan snorkelen. Niet erg bijzonder. We zijn met zijn  allen nog over het strand gaan lopen. De derde stop was White Haven Beach, waar we een lunch hadden. Hier ook nog over het strand gelopen. Daarna vaarden we weer een stuk over het water en zagen we verschillende walvissen met baby walvissen. De laatste stop was Long Island, waar we gebruik konden maken van een resort. Daarna gingen we met de boot terug naar Airlie Beach, waar we nog meer walvissen hebben gespot en de boot ging nog even vol snelheid allemaal bochten maken. In de avond in de plaatselijke pub gegeten.

Whitsundays - 3          Whitsundays - 4          Whitsundays - 7          Whitsundays - 10          Whitsundays - 11          Whitsundays - 15

Dag 715
Vandaag moesten we een behoorlijke afstand maken. Eindbestemming was Wallaman Falls. In Home Hill hebben we koffie gedronken, waar vooral oude dames zaten. Rond vijf uur kwamen we aan op de camping in Wallaman Falls.

Wallaman Falls - 1

Dag 716
In de ochtend naar de waterval lookout gegaan. De Wallaman Fall is de hoogste single drop fall van Australie. Daarna door gereden naar Cardwell, waar we met uitzicht over de zee Fish & Chips hebben gegeten. Daarna door gereden naar Millaa Millaa, waar we op de camping stonden. De weg was vooral door bananen en zuikerriet plantages.

Wallaman Falls - 2          Wallaman Falls - 5          Cardwell - 1

Dag 717
Anja en Femke zijn vandaag de Millaa Millaa waterfall circuit gaan doen. Hier bij drie verschillende watervallen langs geweest. Hier 1 via een uitzichtspunt en twee een kleine wandeling gemaakt. Henk en Kenny zijn gaan golfen in het dorp. Anja en Femke hebben nog in een Tea house koffie gedronken. Daarna met zijn allen naar Kurande gereden en onderweg nog geluncht. In Kuranda een camping gevonden.

Millaa Millaa Waterfall Circuit - 2          Millaa Millaa Waterfall Circuit - 3          Millaa Millaa Waterfall Circuit - 4          Millaa Millaa Waterfall Circuit - 6

Dag 718
In de morgen Kuranda in gereden en in de middag zijn Henk en Kenny nog een keer gaan golfen en Anja en Femke zijn een winkelcentrum in gegaan. In de avond de auto's over gepakt en Anja en Henk de koffers gepakt voor morgen.

Dag 719
De laatste volle dag samen. In de ochtend rustig aangedaan en daarna opweg naar Cairns. Hier de Espalande overgelopen en bij het gratis zwembad gekeken. Tussen de middag in een winkelcentrum gegeten. Daarna opweg naar hotel en hebben Anja en Henk rond drie uur hun Campervan ingeleverd. Daarna nog te voet gegaan naar het zwembad om te zwemmen, rondgelopen op de nightmarket en voor laatste keer gegeten in een pub.

Cairns - 1          Cairns - 3          Cairns - 8

Anja en Henk hebben we de volgende ochtend rond 8 uur naar de airport gebracht, waar we afscheid van hun hebben genomen.

1. Anja Kobus:
    27 augustus 2017
    We zijn nog aan het nagenieten van de fantastische reis, we hebben het erg leuk gehad met ons vieren!